Wczoraj w Hiszpanii odbyło się spotkanie FIA podczas, którego zatwierdzono zmiany regulaminu na przyszły sezon.
Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła nowy format weekendu, wymyśl którego w ramach ograniczenia liczby testów przed i w czasie sezonu zostały dodane trzy godziny testów w piątek poprzedzający wyścig. Tylko dwa bolidy będą mogły wziąć udział w tych testach. FIA nie zrezygnowała z roli trzeciego kierowcy. Jeżeli zespół będzie chciał wystawić w piątek kierowcę rezerwowego, jeden z kierowców podstawowych będzie musiał pozostać w garażu. Każdy z kierowców będzie mógł użyć czterech zestawów opon. Kary za awarię silników zostaną zlikwidowane.W sobotę i niedzielę kierowcy będą mieli do dyspozycji aż 10 zestawów opon, podczas gdy w bieżącym sezonie każdy z kierowców mógł użyć tylko 7 zestawów opon na suchą nawierzchnię podczas całego weekendu GP.
Z sezonem 2007 w życie wejdzie budząca kontrowersję zasada zamrożenia prac rozwojowych nad silnikami, która będzie obowiązywała przez 4 lata, do końca sezonu 2010.
Inną istotną zmianą regulaminu jest zmiana zasad podczas okresu neutralizacji toru, gdy bolidy podążają za samochodem bezpieczeństwa. Zdublowani zawodnicy będą mogli wtedy wyprzedzić wszystkich i powrócić na koniec stawki.
Obowiązkowe lampki zamontowane w kokpicie bolidu, sygnalizujące odpowiednie flagi pojawiające się na torze wejdą w życie z sezonem 2007. Od sezonu 2008 sędziowie będą karali zawodników utratą pięciu miejsc na starcie w przypadku wymiany skrzyni biegów.
19.10.2006 18:48
0
lol
19.10.2006 20:05
0
Brawo za likwidację kar za awarię silników, ale wielka szkoda, ze specyfikacje silników bedą zamrożone. Zobaczymy co to bedzie...
19.10.2006 21:11
0
Nie podoba mi sie to zamrozenie prac nad silnikami.To jak gdyby proba utrwalenia obecnego status qwo - FERRARI, RENAULT i cala reszta. Z calym szacunkiem dla FERRARI ale brzytko mi tu pachnie jej dzialaniami. Eugen
20.10.2006 01:02
0
z tymi silnikami to dla mnie nie do pojęcia, jak zespoły mogły się zgodzić na taką bzdurę.
20.10.2006 06:14
0
"Kary za awarię silników zostaną zlikwidowane. " czy to oznacza ,że jeden wyścig jeden silnik?
20.10.2006 08:22
0
Szkoda ze nie wspomniales kempa o tym ze beda dostepne dla kazdego kierowcy 14 par opon, przeciez 4 pary opon beda uzyte w piatek natomiast zgadza sie co napisales ze 10 opon na sobote i niedziele.. a z tym zamrozeniem silnikow to bedzie odwieczna rywalizacja miedzy ferrari a renault moim zdaniem i widac ze to jest glownie faworyzowanie ferrari
20.10.2006 16:58
0
"zamrazanie silnikow".... smiech na sali!! niby robia wszystko zeby f1 byla ciekawsza a tu masz taki zonk.. :/ no przeciez to bez sensu.. juz wiemy za w kolejnych 4 latach beda sie liczyc dwa zespoly.. albo ja zle to zrozumialem bo wydaje mi sie nieprawdopodobne :O
20.10.2006 16:59
0
moze zamrazanie silnikow do pewnego stopnia rozwoju..??
20.10.2006 17:15
0
Zamrażanie silników to nie takie głupie bo wtedy całą parą pójdzie w aorodynamike skrzynie biedów podwozie hamulce balas itp:Dto że kary za silnik wycofane to głupie to że kary za skrzynie tez łupie reszta ok
20.10.2006 18:34
0
kwestia silników jest faktycznie kontrowersyjna: nie wiadomo na czym ma polegać "zamrożenie prac". bo przecież można ograniczyć moc maksymalną ale jest wiele innych aspektów: np przy jakich obrotach osiągana jest ta maksymalna moc? bo przecież jeśli uda się podkręcić moment obrotowy to ta maksymalna moc pojawi się przy niższych obrotach co przełoży się na mniejsze spalanie. A inna kwestia: FIA chce ograniczać moc silników żeby bolidy były wolniejsze (przez to bezpieczniejsze) ale skoro to ma być sport więc musi być konkurencja a skoro ma być konkurencja to musi być rozwój więc tak czy inaczej powinny się pojawić wyższe prędkości (aerodynamika, przełożenia).
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się